Rossz ember vagyok?

A minap beszélgettem a barátnőmmel. Az emberekről beszéltünk, úgy általánosságban, hogy milyenek is itt Magyarországon. Mostanában az a tendencia, hogy nem szeretnek segíteni a másik embernek, és nem figyelnek oda egymásra. Elmegyünk egymás mellett,  és ennyi. Végeztünk egy felmérést, odamentünk emberekhez, csak úgy, mindegy a bőrszín, mindegy a nem, a kinézet. Csíptetős tábla, papír és toll volt a kezünkben. Így kezdtük a megkérdezést: Tudna nekünk segíteni? Egy gyakorlatot végzünk, 1 perc...a válaszok 80 % : Nem. 

Nem tudok segíteni...nem érdekel, hogy mit szeretnél, az sem, hogy mit kérdezel...Kicsit elszomorodtam, hogy tényleg itt tartunk? Már arra a kérdésre, hogy tudna-e segíteni, többségében az a válasz, hogy NEM?
Barátnőm azt mondta, én is ilyen vagyok. Van, akire nagyon nagyon dühös vagyok, úgy a szívem mélyén. Komoly lelkiismeret furdalása volt ezzel kapcsolatban, hogy haragudni tud valakire. Azt mondta, ő biztosan rossz ember mostanában. Tovább gondoltam...

Csak egy kérdést tettem fel neki: HA az a valaki, akire haragszol bajban lenne, itt például az utcán összeesne, segítenél neki?

Vagy bárki, aki nem szimpatikus, de itt előtted bajba kerülne, segít
enél neki?
Válasza: IGEN. Nem gondolkodnék. 
Volt is rá példa a múltkor, hogy egy idős ember, aki nem volt jól szituált elesett a villamoson, és én voltam egyedül, aki felállt segíteni neki. Ott szólítgattam az embereket, mert 45 kilóval egy férfit nem bírtam el egyedül...alig akartak segíteni az utasok, még a felszólításomra sem reagáltak. 

-Na látod, nem vagy rossz ember. AZ elméd és az Egód erős, de te magad szociális vagy. Szabad haragudnod, szabad dühösnek lenned. Nem ez határoz meg. 

Ami meghatároz: A CSELEKEDETEID. Bármit mondasz, a tetteidből derül ki milyen ember vagy valójában.

 Érdekes: https://napimanyi.blogspot.com/2018/05/az-onkentes-lelkeszek-akcioban-ugy-banj.html

Kövess a Facebook-on is: https://www.facebook.com/Napi-Manyi-474212509640183/

Menj a Blog főoldalára és olvasd el a többi érdekes cikket is! https://napimanyi.blogspot.hu/

Megjegyzések